Artikkelit kategoriasta:
Verkkokaupan kehittäminen

MyCashflow uudistuu – terveiset MyCashflow’n kumppanipäivästä

Suomen suosituimpiin lukeutuva verkkokauppaohjelmisto MyCashflow järjesti avainkumppaneilleen kumppanipäivän, joka avasi uusia, tulevia ominaisuuksia sekä raotti konepellin kantta jo tehtyihin kehitystöihin. MyCashflow’ta on kritisoitu välillä hitaasta kehitystahdista, ominaisuuksien puutteesta ja uusien…

Verkkokauppiaan työkalupakki, osa 2: Webpagetest.org

Verkkokaupan nopeusoptimointi on yleensä kaupan kehityksessä unohdettu ja väheksytty seikka. Verkkokaupan nopeudella on kuitenkin suuri merkitys siihen kokeeko kävijäsi kaupan mielekkääksi selata vai siirtyvätkö he kilpailijan kauppaan. Kissmetricsin raportin mukaan…

Pikavoittoja pois poimimassa?

Verkkokauppaa pidetään kaupankäynnin turvasatamana ja paratiisina, johon ei tarvitse kuin oma putiikkinsa pystyttää niin kassakone laulaa vimmatun lailla. Karu todellisuus on aivan toisenlainen 99% tapauksista. Harvoin rahaa tulvii ovista ja…

Kuinka s-kirjain ”tulee muuttamaan” verkkokauppaa?

Google kertoi viime vuoden syyskuussa aloittavansa tammikuun alusta suosimaan SSL-salausta käyttäviä verkkosivuja ja -kauppoja. SSL-salauksen tunnistaa selaimen osoiteviltä, kun osoitteena näkyy esimerkiksi https://www.domain.fi. https -osoitteen alussa kertoo sivuston käyttävän SSL-salausta…

Voisitko myydä asiakkaallesi säännöllisesti?

Joulukuun aikana olen kuunnellut John Warrillowin The Automatic Customer äänikirjaa ja herätelly omia ajatuksiani siitä, kuinka asiakkaille voisi verkossa myydä säännöllisesti ja jatkuvasti. Isossa maailmassa säännöllisellä toimituksella saa ostettua mm….

Miksi olet verkossa, jos et halua palvella asiakkaitasi?

Valitettavan usein törmään verkkokauppoihin, jotka ovat pyrkineet piilottamaan yhteystietonsa mahdollisimman tehokkaasti potentiaalisilta asiakkailta. Puhelinnumeroa saa kaivaa joka sivulta ja parhaimmillaan sähköpostiakaan ei löydy koko kaupasta. Millä ihmeellä verkkokaupalle voi lähettää…

Tuotearvostelut MyCashflow verkkokauppaan

MyCashflow kauppias, joko olet kuullut timanttisesta tuotearvostelupalvelusta?  Reviefyn avulla keräät tuotearvostelut helposti ja vaivattomasti asiakkailtasi, ilman stressiä ja huolta omasta työpanoksestasi. Mikä ihmeen tuotearvostelu? Nykyasiakkaat etsivät aktiivisesti tietoa paitsi tuotteista,…

Verkkokauppiaan työkalupakki, osa 1: Hotjar

Uusi juttusarjamme käsittelee verkkokauppiaan työkalupakkia, johon sisältyy hyödyllisiä palveluita ja ohjelmistoja eri sektoreita helpottamaan ja tehostamaan. Ensimmäisenä palveluna esittelyvuoroon pääsee Hotjar -palvelu, jonka avulla voit mm. kerätä lämpökarttoja (engl. heatmap)…

Kun kaikkea ei kerkeä tehdä – mihin keskittyä?

Verkkokauppiaiden ajankäyttö on yksi monien tuskailemia ongelmia. Katja käsitteli aiemmin, kuinka 24 tuntia ei riitä. Kun vuorokaudessa on vain 24 tuntia, työpäivässä monella 8-10 tuntia niin täytyy miettiä tarkasti mitä…

Suomalaiset verkkokaupat matkalla maailmalle

Tiistaina Kuopiossa järjestettiin eComGrowth kasvuohjelman Maailma on markkinasi -verkostoitumis, info- & koulutustilaisuus Kuopion Kauppakamarin ja Finpron toteuttamana. eComGrowth kasvuohjelman tavoitteena on viedä suomalaisia verkkokauppoja ja smart retail -ohjelmistoyrityksiä kansainvälisille markkinoille….