Artikkelit kategoriasta:
Yleinen

Anteeksi – en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa

Olet ehkä huomannut, että Verkkokauppiaaksi.fissä on ollut julkaisutauko keväästä alkaen. Ei ole ollut kyse siitä, etteikö kirjoitettavaa ja sanottavaa olisi, vaan enemmänkin ajan priorisoinnista. Saimme keväällä perheenlisäystä, jonka vuoksi aikaa…

Miksi entistä useammat asiakkaat ostavat verkosta?

Tämän kirjoituksen ajatukset pohjautuvat 45 minuuttia vieneeseen alle 10 euron ostokseen paikallisessa rautakaupassa – kannattiko odotella? No ei todellakaan, mutta halusin nähdä miten prosessi hoituu? Menet paikalliseen rautakauppaan ajatuksissasi hakea…

Chat-asiakaspalvelija, vältä nämä virheet

Verkkokauppojen parissa työskennellessä on ilo huomata, kuinka chat-palvelu on uskallettu ottaa osaksi verkkokauppojen palvelukanavia. Hämmentäväksi asian tekee asiakkaan vinkkelistä kuitenkin se, kuinka onnettoman huonoa asiakaspalvelua chatin välityksellä toisinaan (yhä) saa….

Verkkokaupan tuoteryhmäkuvaukset

Maailman suosituin hakukone Google kerää suomalaisilta yli 30 miljoonaa hakua päivässä. Suurin osa tuotteita ja palveluja etsivistä ihmisistä klikkaa itsensä hakukoneeseen ja raapustaa hakukenttään hakusanan, tarkoituksenaan löytää etsimänsä. Selvähän se,…

Tuotearvostelut MyCashflow verkkokauppaan

MyCashflow kauppias, joko olet kuullut timanttisesta tuotearvostelupalvelusta?  Reviefyn avulla keräät tuotearvostelut helposti ja vaivattomasti asiakkailtasi, ilman stressiä ja huolta omasta työpanoksestasi. Mikä ihmeen tuotearvostelu? Nykyasiakkaat etsivät aktiivisesti tietoa paitsi tuotteista,…

Kuulutko verkkokaupassasi sillanrakentajiin vai kuilun tekijöihin?

Jäykkä organisaatiorakenne, toisilleen vieraat työtoverit, toimimattomat henkilökemiat, piittaamattomuus, informaatiokatkokset, vääristynyt kuva työntekijöiden arvojärjestyksestä, tai huono johtaminen rakentavat helposti kuiluja organisaatiossa. Vielä elää harhakäsite, jonka mukaan jokaisella on oma työ, joka…

Asiakaspalvelun tehokkuus vs. palvelun laatu

Nyt kuumottaa, nimittäin kysymys mitä asiakaspalvelun tehokkuus kertoo palvelun laadusta, vai kertooko se mitään? Voiko nämä kaksi täysin erityylistä asiaa kulkea sovussa keskenään? Voiko asiakaspalvelu olla yhtäaikaa sekä tehokas, että…

Verkkokauppiaan muuttuva työympäristö; Kun 24H ei riitä

Tovi jos toinenkin on vierähtänyt viimeisimmästä Verkkokauppiaaksi.fi -postauksesta. Syynä tähän ovat työkiireet ja vapaa-ajan muuttunut ajankäyttö, sekä (yhtään kaunistelematta) joidenkin asioiden lykkäämnen ”sitkun” -ajatuksella. Verkkokauppiaana, verkkokauppiaan puolisona, asiakkaidemme verkkokauppojen kehittäjänä,…

Myynnintekijänä verkkokaupassa

Verkkokaupan myynti koostuu sekä verkkokaupasta, että henkilöistä sen ympärillä. Kumpikaan näistä kokonaismyynnin kasvattajista ei toimi täydellä teholla, jos toinen puolikkaista on epäkunnossa. Tarvitaan teknisesti kunnossa oleva verkkokauppa, sekä ihminen joka…

Sisällön merkitys verkkokaupassa

Oletko törmännyt verkkokauppaan, jonka tuotetiedot on kopioitu suoraan toimittajalta ja jotka ovat tästä syystä todennäköisesti pilkulleen samat myös kilpailijan verkkokaupassa? Entä verkkokauppaan, jonka tuotetiedot ovat mahdutettu yhteen tai kahteen lauseeseen,…